NH-Pop Seminar: Branding & Promotion Hoe word je als artiest herkenbaar, promoot je jezelf en creëer je een pakkend imago?
zondag 02 apr ‘23
open: 10:30u | start: 11:30u
muziek | Kleine zaal

NH-Pop breidt jouw kennis uit om je verder te helpen als artiest met de NH-Pop Seminars! Samen met professionals uit de muziekindustrie helpen we je op weg met onderwerpen waar jij mee worstelt.

Op zondag 20 november geeft NH-Pop antwoord op de vraag ‘hoe word je als artiest herkenbaar, promoot je jezelf en creëer je een pakkend imago?’ Je hebt je social media aangemaakt, muziek op de plank liggen, maar met elke post haal je slechts een aantal likes binnen. Algoritmes zijn voor jou een raadsel en een contentkalender, nee daar heb je geen tijd voor. Daarom helpen we je op weg met professionals die je verder op weg helpen in het doolhof van branding en promoten.

Dit event is verplaatst van 20 november 2022 naar 2 april 2023. Kaartkopers hebben via de mail hierover bericht gehad. Gekochte tickets blijven geldig voor de nieuwe datum.

Voor dit seminar konden we natuurlijk niet om Melanie Esther heen. Zij is toch wel de ‘queen’ van Artist Branding en deed dit al voor artiesten als Typhoon en Blanks. Daarnaast duikt ze regelmatig de diepte in met haar super interessante show-analyse op Instagram! Daarnaast schuift Willem Wits van Ciao Lucifer aan. Het duo ontving eerder de Popkanjers van NH-Pop en gaat nu als een speer. Media als 3voor12 en NRC schreven pagina’s vol over hen en releasede dit jaar plaat ‘Good News’.

Als laatste, maar zeker niet de minste, artiestenmanager Martijn Crama. Wellicht heb jij al vol aandacht zijn Youtube-video’s over de Nederlandse muziekindustrie bekeken. Tijdens de seminars is hij in levenden lijve aanwezig.

Martijn Crama
Martijn Crama is meer dan tien jaar werkzaam als artiestenmanager (nu TAPE TOY). In 2018 bracht hij ‘Basisbagage’ uit: een boek voor ambitieuze muzikanten wat helpt bij het maken van (strategische) keuzes. Martijn is ‘dankzij’ Corona een YouTube-kanaal gestart met uitlegvideo’s om de muziekbusiness wat transparanter en begrijpelijker te maken. Ook zie je hem als host bij panels en doceert hij op het ArtEZ bij de afdelingen Popacademie en MediaMusic. In de basis gaat het om hetzelfde principe. “Ik attendeer mensen op muziek die ik mooi vind, in de hoop dat zij daar net zo door geraakt of enthousiast van worden als ik”, zegt Martijn.

Het schoolplein met klasgenootjes is nu verruild voor een groot netwerk van programmeurs van podia en festivals en media die aandacht besteden aan de muziek en artiesten die Harvest Music representeert. Om met een artiest zo effectief mogelijk een groot publiek te bereiken is (het ontwikkelen van) een langetermijnvisie, het hanteren van een bijbehorende strategie en een grondige uitvoering ervan een noodzakelijke werkwijze.

Alle partijen – podia, media, artiesten en publiek – kunnen rekenen op de aandacht die er nodig is om een zo succesvol mogelijk resultaat neer te zetten.

Melanie Esther
Melanie Esther is opgegroeid als een echte millennial. Hyves was haar vriendenboekje en Twitter haar dagboek. Dankzij de mogelijkheden van opgroeien als een millennial draaien haar Spotify-playlists overuren, heeft ze Popular Culture gestudeerd en begeleidt ze als Artist Branding & Social Media Coach artiesten in het vinden en vertellen van hun unieke verhaal.

Haar interesse in social media ging verder dan alleen het posten van een berichtje of foto. Melanie Esther wilde namelijk weten: hoe dan?! Hoe werkt dit doolhof van likes, algoritmes en statistieken?

Vanuit het ondersteunen van haar broer, artiest Jason Fredrick, op het gebied van social media kwam van het een het ander. Al snel werkte ze met vele artiest-studenten.


Inge van Calkar za 18 mrt ‘23
Two Tones Ska Festival (UK) vr 14 apr ‘23
Word lid van onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste nieuws en de nieuwste shows.

Verstuur

Volg ons op spotify