;

FAQ

1. Tickets

Kan ik nog aan tickets komen voor een uitverkocht programma? - +

Nee, als een programma als ‘uitverkocht’ op onze site staat, zijn er ook echt geen tickets meer te koop. We raden je ten zeerste af om tickets te kopen via andere websites dan de Vorstin.nl. Andere sites die kaartjes aanbieden zijn doorverkopers, waar je vaak een veel hoger bedrag betaalt en het risico loopt ongeldige kaartjes te kopen. Zie voor meer informatie over doorverkoop de site Weet Waar Je Koopt.​
Wel kun je veilig een ticket van iemand anders overkopen of veilig verkopen op de website van Ticketswap.

Zijn er nog kaarten voor…? - +

Wanneer een concert of evenement is uitverkocht, zetten we dit altijd zo snel mogelijk op de site. Dus wanneer het ‘uitverkocht’ embleem nog niet bij een show staat, zijn er in principe nog kaarten te verkrijgen. (Wij geven telefonisch of per mail geen informatie over de ticketverkoop stand.)

Wanneer is de kassa geopend? - +

Hier vind je onze openingstijden.

Kan ik kaarten reserveren? - +

Nee, het is bij Podium de Vorstin is niet mogelijk om kaarten te reserveren, of dit moet duidelijk aangegeven staan bij het specifieke evenement.

Kan ik mijn kaarten retourneren? - +

Tickets kunnen niet worden geretourneerd. De koop en verkoop van tickets valt onder de uitzonderingsbepaling als opgenomen in artikel 6:230p sub e BW die ziet op vrijetijdsproducten. Ten aanzien van deze producten is bepaald dat ze niet geretourneerd kunnen worden. Je kunt dit nalezen op de website van de Consumenten Autoriteit. Alleen bij afgelaste concerten of voorstellingen krijg je de volledige kosten (incl. de servicekosten!) van je ticket retour.

2. Programma

Wat als een programma is verplaatst? - +

In principe hoef je niets te doen, want je reeds gekochte ticket blijft gewoon geldig voor de nieuwe datum. Ben je verhinderd op de nieuwe datum, dan kun je restitutie aanvragen via tickets@deVorstin.nl. Doe dit echter wel vòòr de nieuwe datum van het concert! (Bij de volgende vraag vind je hoe je restitutie kunt aanvragen.)

Wat als een programma is afgelast? - +

Je kunt dan restitutie aanvragen voor je aangeschafte ticket(s). Geef de volgende gegevens door aan tickets@deVorstin.nl:
– Naam
– Aantal gekochte tickets
– Purchasenummer  (laatste 6 cijfers van) van de ticket(s)
– IBAN nummer
– Heb je jouw tickets bij ’t Oor gekocht: geef dan ook de ticketnummers door!
Als wij deze gegevens hebben ontvangen dan zorgen wij ervoor dat het geld z.s.m. wordt teruggestort.

Hoe laat begint het programma? - +

In de agenda staat bij elk programma een open-tijd, dat is de tijd dat je naar binnen kunt.
De start-tijd is de tijd dat het programma (optreden) zal aanvangen.
Tijden zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen.

Hoe laat is het programma afgelopen? - +

De duur van een concert  wordt bepaald door de artiest, we kunnen dus geen eindtijd aangeven bij concerten. In de meeste gevallen speelt de hoofdact maximaal anderhalf uur. Dance events duren gewoonlijk tot 04.00 of 05.00 uur.

Wat is ‘Nachtvorst’? - +

Nachtvorst is de (nieuwe)nachtprogrammering van de Vorstin die zich richt op jongeren in het Gooi. Nachtvorst maakt zich hard voor meer nieuwe en jongere producties in Podium de Vorstin. Soms staat er in het event ‘Nachtvorst Live’. Hier leggen we de focus op live evenementen en optredens van artiesten. Lees goed de huisregels door als je jonger bent dan zeventien en naar een Nachtvorst productie wil gaan.

3. Overige

Hoe kan ik contact krijgen met de Vorstin? - +

Je kunt natuurlijk contact met ons opnemen via het contactformulier. Maar als je een gerichte vraag hebt kun je beter een mail sturen naar één van de directe adressen die je vind onder Wie is wie.
Voor telefonische bereikbaarheid en openingstijden zie hier.

 

Routebeschrijving - +

Podium de Vorstin ligt gelegen aan de Koninginneweg 44 te Hilversum.
Klik hier voor de route naar Podium de Vorstin.
Het Station Hilversum ligt op 5 minuten lopen van Podium de Vorstin.

Waar kan ik parkeren? - +

Je kunt je auto het beste parkeren op het plein Langgewenst. Ga hiervoor na de Vorstin direct rechtsaf (Schoolstraat) en dan vind je het plein vrijwel meteen aan je linkerhand.

In het geval dat het Langgewenst vol is, adviseren wij je om te parkeren in de dichtstbijzijnde parkeergarage: Q-Park – Markt.

Is de Vorstin toegankelijk voor mindervaliden? - +

Ja, de Vorstin is ook toegankelijk voor mindervaliden.
De Vorstin beschikt over een lift en een invalidentoilet op verdieping -1.
Toegang hiertoe verkrijg je met een speciale sleutel die tegen een borg van € 10,00 af te halen is (bij verlies van de sleutel krijg je de borg niet retour).

Kom je in een rolstoel of kun je niet lang staan; dan kun je (voor de grote concertzaal) een (zit)plaats reserveren voor maximaal 2 personen.
Je kunt dit alleen aanvragen per mail. We hebben slechts 10 zitplaatsen beschikbaar dus mail op tijd! Je verzoek mail je aan onze office manager Hellian van Beekum. Na het reserveren van een zitplaats is het belangrijk dat je op de dag van het event op tijd aanwezig bent, gelijk na de opening van de kassa.

De dichtstbijzijnde invaliden parkeerplaats is op het Langgewenst (het parkeerplein waar de markt van Hilversum wordt gehouden).
De volgende dichtstbijzijnde parkeerplaats is op het Stationsplein; nabij de ingang van het N.S. Station.

Wat is jullie toegangsbeleid? - +

In de Vorstin gelden onze huisregels. Onder punt 2 vind je het toegangsbeleid wat betreft leeftijden.
Daarnaast hanteert de Vorstin de Algemene Bezoekersvoorwaarden van de Vereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals

Hoe gaat de Vorstin om met het 18+ horecabeleid? - +

​Vanaf 1 januari 2014 geldt de vernieuwde Drank- en Horecawet. Bezoekers onder de 18 jaar mogen dan geen alcohol meer bestellen of nuttigen. Het is daarom belangrijk dat je altijd een geldige legitimatie bij je hebt. Bij twijfel zullen we daar om vragen. Bij sommige programma’s ontvang je op vertoon van je ID een polsbandje waarmee je alcohol kan bestellen. Het is verboden alcohol te kopen en door te geven aan bezoekers onder de 18. Bij constatering wordt je de toegang ontzegd. Dit geldt ook voor de bezoeker die alcohol aanneemt.

Mag ik foto’s en/of video opnames maken? - +

Zonder toestemming vooraf is het niet toegestaan om professionele/semi-professionele foto-, beeld en/of geluidsopnamen te maken in de Vorstin. Fotograferen is alleen toegestaan met een camera zonder telelens en zonder flits. Beeldmateriaal mag nooit worden gebruikt voor commerciële doeleinden, verkocht worden of ter beschikking worden gesteld aan anderen. Onrechtmatig verkregen opnames worden in beslag genomen.

Pers aanvragen kan via Laura@deVorstin.nl

 

Kan ik het jaarverslag van 2016 inzien? - +

Lees ons jaarverslag online: Jaarverslag 2016 Podium De Vorstin

Word lid van onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste nieuws en de nieuwste shows.

Verstuur

Binnenkort in De Vorstin:

Volg ons op spotify