De Vorstin ligt in het centrum van Hilversum, op loopafstand van het station. Het adres isKoninginneweg 44, klik hier voor de routebeschrijving in Google Maps.

De Vorstin bevindt zich op ongeveer vijf minuten lopen (400 meter) van Station Hilversum. Als je uit het station aan de kant van het centrum komt, ga dan naar rechts. Je kunt langs het treinspoor lopen of via de Koninginneweg. Blijf gewoon rechtdoor lopen en dan zul je ons aan je linkerkant zien. Het is dat grote stalen gebouw met die grote ramen.

Iedereen is welkom bij De Vorstin!

Als je informatie nodig hebt over het reserveren van plaatsen voor rolstoelgebruikers, het gebruik van het aangepaste toilet, het gebruik van de lift, het overslaan van de wachtrijen en handig parkeren in de buurt, kun je hier meer lezen.

Als je jonger bent dan 16 jaar, mag je alleen naar een concert gaan als er iemand bij is die 18 jaar of ouder is om op je te letten. Tenzij het evenement een andere leeftijdsgrens heeft aangegeven. Die persoon moet kunnen laten zien wie ze zijn!

Let op: bij dancefeesten moet je minimaal 18 jaar zijn, tenzij het evenement specifiek iets anders zegt. En natuurlijk hoef je niet onder begeleiding te zijn als je naar een avond gaat waar je vanaf 18 jaar welkom bent.

Geen 18? Dan krijg je nog even geen drankjes met daarin alcohol. Drink je wel iets met alcohol en we komen hierachter, dan verzoeken we je vriendelijk om het pand te verlaten.

Ja, dit kan. Je kunt gerust je jas en andere spullen in onze garderobe achterlaten; kluisjes zijn bij ons niet beschikbaar. Het gebruik van de garderobe is verplicht, maar wel gratis.

Het is niet toegestaan om jassen, tassen, rugzakken of helmen ergens anders op te hangen of neer te leggen. Dit is vooral om ervoor te zorgen dat er geen onnodige dingen in de weg liggen in geval van nood. Eventuele schade aan je spullen of verlies tijdens bewaring wordt alleen vergoed als er sprake is van bewust slecht handelen of grove fouten van De Vorstin of een van onze medewerkers. Zonder ontvangstbewijs (je bonnetje) worden je spullen niet teruggegeven.

Op dagen dat onze zalen open zijn, kun je aan de bar betalen met zowel pin als contant geld. Als je online tickets wilt kopen, accepteren we de volgende betaalmethoden in onze ticketshop:

  • iDEAL
  • Mastercard
  • VISA
  • Bancontact Card
  • Payconiq by Bancontact
  • Sofort

Als je liever op de dagen dat we geopend zijn persoonlijk bij onze ticketbalie wilt betalen, heb je de volgende opties:

  • Contant
  • PIN
  • Mastercard
  • VISA
  • American Express
  • Payconiq QR-code met je telefoon

Bij onze oefenruimtes kun je op dezelfde manieren betalen:

  • Contant
  • PIN
  • Mastercard
  • VISA
  • American Express
  • Payconiq QR-code met je telefoon

Het is niet toegestaan om professionele foto-, video- en audioapparatuur mee naar binnen te nemen zonder toestemming. Maar je mag wel een gewone camera met een vaste lens meenemen. En natuurlijk kun je met je telefoon foto’s en video’s maken. Zorg er wel voor dat je rekening houdt met de mensen om je heen.

(Live)muziek kan soms hard zijn. Wil je blijven genieten? Bescherm dan je oren en draag oordoppen met een muziekfilter. Ben je ze vergeten? Ze zijn voor drie euro te koop bij iedere bar! Vraag ernaar bij een van onze medewerkers.

Wil je meer weten over gehoorbescherming en livemuziek? Hier vind je alles wat je altijd al wilde weten!

De hele Vorstin is rookvrij, dus er mag nergens gerookt worden. Dit geldt ook voor e-smokers/vapers.

Jazeker! Onze openbare-WiFi Vorstin is voor iedereen in ons pand gratis beschikbaar. Het wachtwoord is vorstin.

Als je vooraf wilt eten, is restaurant Tiramisu een goede keuze! Het restaurant bevindt zich aan de overkant van de straat, op Koninginneweg 101. Geniet van je maaltijd!

Natuurlijk! Wij gooien geen spullen weg. Als je iets verloren hebt tijdens je bezoek aan De Vorstin, kun je tijdens onze openingstijden langskomen om te zien of het bij de garderobe is achtergelaten. Je kunt ook een e-mail sturen naar info@vorstin.nl.

Je mag tot 2 uur ’s nachts naar binnen, behalve als we op de webpagina van het evenement een andere tijd aangeven. Zorg er daarom altijd voor dat je ook de evenementpagina zelf nog even controleert.

Je kunt kaartjes online kopen in onze ticketshop. Je kunt online betalen met iDEAL, een creditcard of Sofort.

Stap 1: Account maken of inloggen

  • Om te beginnen, moet je een account maken als je er nog geen hebt. Dit doe je door op “Maak een account aan” te klikken. → aanmaken

OF

  • Als je al een account hebt, log dan in door te klikken op “Inloggen”. → inloggen

Kies het evenement waarvoor je tickets wilt bestellen en voltooi de bestelling.

Stap 2: Mailbox
Na het bestellen krijg je een e-mail ter bevestiging van je bestelling. In deze e-mail vind je een link om je tickets te downloaden. Je kunt de tickets ook meteen downloaden via ‘Mijn tickets’ in je account.

Stap 3: Tickets
Nu moet je je tickets natuurlijk ook meenemen naar het event. Je kunt ervoor kiezen om ze te printen of om ze op je smartphone te laten zien. De Vorstin zal de streepjes- of qr-code op je ticket scannen om toegang te krijgen. Elke barcode is anders, dus zorg ervoor dat je alle tickets uit je bestelling laat zien bij de ingang. Om het milieu te sparen, raden we aan om het e-ticket op je telefoon te laten scannen. Zorg ervoor dat de helderheid van je scherm op maximaal is ingesteld!

Op de dag van een evenement kun je kaartjes kopen aan onze kassa. Je kunt ze ook kopen bij Platenhuis ’t Oor, dat is op Leeuwenstraat 44 in Hilversum.

Soms gebeurt het dat de persoon of groep die het concert of feest organiseert, de kaartjes alleen via hun eigen website verkoopt. Deze kaartjes kun je dan niet bij onze kassa of bij ’t Oor kopen. Maar we zetten altijd een link op onze website naar de plek waar je ze wel kunt kopen.

Heb je je ticket niet meer kunnen vinden? Of ben je het kwijtgeraakt? Je kunt via de onderstaande button een kopie van je ticket opvragen!

Vul je e-mailadres in, en onze ticketverkooppartner Stager zal direct alle tickets die gekoppeld zijn aan jouw account naar je sturen.

 

Vraag hier je ticket(s) op!

Het is niet mogelijk om tickets te kopen of te reserveren door te bellen of een e-mail te sturen.

Dit is helaas niet mogelijk. Wij volgen hierin de algemene bezoekersvoorwaarden van de Vereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals (VNPF). Je kunt de details daarover vinden in sectie 3.9 Retourneren.

Maar je kunt altijd proberen je tickets aan andere mensen te verkopen. Je kunt bijvoorbeeld gebruikmaken van een platform zoals Ticketswap. Als je voor deze optie kiest, onthoud dan wel dat alle afspraken en verdere communicatie via hen verlopen.

Naast de kaartprijs, die artiesten en garderobe dekt, zijn er extra servicekosten per ticket. Deze kosten gelden ongeacht waar je je ticket koopt, online, aan de kassa of bij Platenhuis ’t Oor. De kaartverkoop voor De Vorstin-concerten verloopt voornamelijk via Stager. De servicekosten dekken verschillende uitgaven, zoals kosten voor de gebruikte software, zowel online als bij fysieke verkooppunten, klantenservice, betaalkosten zoals iDEAL en kaartscanners.

Onze servicekosten zijn als volgt:

  • Tickets tot en met € 10,00: € 2,00
  • Tickets tot en met € 17,50: € 3,50
  • Tickets vanaf tot en met € 27,50: € 4,00
  • Tickets vanaf € 27,50: € 4,50

Update 25 augustus 2021

Ja, als je een CJP-pas of Cultuurkaart hebt, kun je korting krijgen bij De Vorstin. Online zijn deze tickets niet te bestellen.

Voor de CJP-pas:

  • Als je een CJP-pas hebt, kun je altijd € 1 korting krijgen op de toegangsprijs als je een ticket koopt voor De Vorstin. Maar let op, je moet wel je CJP-pas laten zien als je een ticket koopt aan de kassa van De Vorstin of bij Platenhuis ’t Oor.

Voor de Cultuurkaart:

  • De Vorstin accepteert de Cultuurkaart als betaalmiddel. Als je een leerling bent, kun je met je Cultuurkaart betalen aan de kassa van De Vorstin. CKV-docenten en coördinatoren kunnen een klassikale betaling regelen via www.cjp.nl met behulp van een betaalorder. En goed nieuws, dezelfde kortingen die gelden voor CJP-pashouders zijn ook van toepassing als je je Cultuurkaart laat zien.

De Vorstin is een poppodium, dus dit betekent dat we geen vaste zitplaatsen aanbieden.

In onze grote zaal bieden we wel tien zitplaatsen aan, die specifiek zijn bedoeld voor mensen die slecht ter been zijn. Deze zitplaatsen zijn uitsluitend te reserveren via tickets@vorstin.nl. In de kleine zaal is er voldoende zitgelegenheid in de vorm van tribunes en bij sommige evenementen zijn er ook nog barkrukken beschikbaar.

Voor bezoekers die (tijdelijk) slecht ter been zijn, is het mogelijk om een zitplaats in de grote zaal te reserveren. In de kleine zaal is deze optie helaas niet beschikbaar. We beperken het aantal te reserveren plaatsen tot maximaal twee. Als je met meer mensen komt en alle zitplaatsen zijn gereserveerd, kunnen we niet garanderen dat jullie samen kunnen zitten. We zullen echter ons best doen om jullie bij elkaar te houden.

Als je gebruikmaakt van medische hulpmiddelen zoals een rollator of loopkrukken, mag je deze uiteraard meenemen naar binnen. Houd er rekening mee dat we niet kunnen garanderen dat je een goed zicht hebt als je geen zitplaats hebt gereserveerd. In de eerste alinea lees je hoe je dit kunt doen.

Jazeker! In onze grote zaal zijn er twee rolstoelplaatsen beschikbaar, in onze kleine zaal slechts één. Deze kun je na de aankoop van je ticket(s) reserveren via tickets@vorstin.nl.

Keuze 1: Bewaar je ticket voor later!

Als je voor deze optie kiest, hoef je niets te doen. Het ticket dat je hebt gekocht blijft geldig voor de nieuwe datum van het concert. We kijken ernaar uit om je binnenkort weer in onze zaal te zien, zodat je toch nog van het geweldige optreden kunt genieten.

Keuze 2: Geld terugvragen

We begrijpen dat je misschien liever je geld terug wilt hebben, en dat begrijpen wij helemaal. Je kunt gebruikmaken van onze terugbetalingsmogelijkheid. We sturen je meer informatie hierover via e-mail. Het verzoek tot terugbetaling verloopt volgens de regels die zijn opgesteld door onze branchevereniging, waar je eerder mee akkoord bent gegaan.

Als je een kaartje hebt gekocht en het evenement wordt geannuleerd, dan zullen we het geld terugstorten op de bankrekening die je hebt gebruikt voor de betaling. Dit duurt maximaal twaalf weken, zoals we hebben afgesproken in de regels die je eerder hebt geaccepteerd.

Als je je kaartje hebt gekocht bij Platenhuis ’t Oor of aan bij onze kassa, stuur dan een e-mail naar tickets@vorstin.nl en vraag om je geld terug.

Heb je via een niet-Vorstin kanaal een ticket gekocht (bijvoorbeeld via Ticketswap of Marktplaats), verzoeken wij je contact op te nemen met de verkoper bij wie je het ticket hebt gekocht.

Staat jouw vraag niet bij de vragen die vaak gesteld worden? Dan kun je contact met ons opnemen via info@vorstin.nl. Als je een vraag hebt over alleen je kaartje(s), stuur die dan naar tickets@vorstin.nl.